Czy „Ceglorz” nawiązuje do starych i pięknych tradycji?


Forsal

Nowoczesne silniki i lokomotywy wodorowe. Państwowi producenci taboru prężą muskuły

Krzysztof Śmietana22 września 2021, 07:35Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Wodorową lokomotywę Pesy ma wykorzystywać Orlen
Wodorową lokomotywę Pesy ma wykorzystywać Orlen / Materiały prasowe

Cegielski chce zaistnieć na rynku produkcji zespolonych pociągów. Pesa pokazała zaś pierwszą lokomotywę wodorowąPremiera pociągu Plus opracowanego przez „Ceglorza” była jednym z ważniejszych wydarzeń podczas rozpoczętych wczoraj w Gdańsku kolejowych targów Trako. Zaprezentowany dwunapędowy skład, czyli spalinowo-elektryczny, to efekt blisko czteroletnich prac, które kwotą 13 mln zł wspomogło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Innotabor. Według pierwotnych założeń pojazd miał być jednak gotowy już pod koniec 2019 r., ale jak słyszymy w Cegielskim prace przygotowawcze opóźniła pandemia. Zaletą składu ma być możliwość obsługiwania tras z odcinkami zelektryfikowanymi i bez sieci trakcyjnej. Takie pociągi od pewnego czasu produkuje już jednak nowosądecki Newag. Cegielski podkreśla, że wczorajsza premiera ma dać początek produkcji całej gamy pojazdów w ramach platformy o nazwie Plus. Tym samym zakład, który teraz skupia się głównie na wytwarzaniu i remontach wagonów, chce być także poważnym graczem wśród dostawców zespolonych składów pasażerskich.Treść całego artykułu można przeczytać w środowym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej oraz w eDGP.

„Ceglorz” pochwalił się składem spalinowo-elektrycznym

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.