LIDL wprowadza w błąd polskich konsumentów


 

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

 

 

 

Lidl wprowadził konsumentów w błąd? Sprawa trafiła do UOKiK

  • Autor: finanse.wp.pl
  • Data: 10-05-2017, 11:34

Lidl wprowadził konsumentów w błąd? Sprawa trafiła do UOKiKfot. shutterstock.com

Klub Jagielloński zwrócił się do UOKiK o interwencję ws. promocji Lidla. Zwraca uwagę, że produkty promowane w ramach akcji „Tydzień polskich marek” należą do zagranicznych koncernów – podał serwis finanse.wp.pl.

 

POWIĄZANE TEMATY

Woda Żywiec Zdrój od Danone, Ptasie Mleczko i czekolada Wedel od japońskiego koncernu Lotte czy Prince Polo należące do koncernu Mondelez – takie produkty reklamuje Lidl w ramach „Tygodnia polskich marek”. Poza nim są też szynki od Krakusa (marka należy do chińskiej spółki WH Foods), steki z Sokołowa (część duńskie firmy Danish Crown) czy olej Kujawski (właściciel to światowy koncern Bunge wywodzący się z Holandii) – czytamy na finanse.wp.pl.

Jak podaje serwis, taka promocja nie spodobała się Piotrowi Trudnowskiemu z Klubu Jagiellońskiego. Apeluje on w liście otwartym do prezesa UOKiK o interwencję, bo jego zdaniem konsumenci są wprowadzani w błąd. Trudnowski przypomiał też, że UOKiK już raz zajął się podobną sprawą. Po interwencji posłanki Krystyny Pawłowicz zakazał reklamowania się Kauflandowi przy użyciu sformułowań „nasze”, „rodzime produkty” czy „polskie produkty”.

Więcej na finanse.wp.pl.