PKP wyda 2,2 mld zł na remont, którego nie potrzebuje


Znalezione obrazy dla zapytania zarośnięte PKP

 

Gospodarka

BIZNESGOSPODARKAWYDARZENIAKRAJ

PKP wyda 2,2 mld zł na remont, którego nie potrzebuje. Wszystko po to, by nie stracić pieniędzy z UE

Dodano: 14 marca 2017,  07:182 38

Tory kolejowe, zdjęcie ilustracyjne

Tory kolejowe, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / fot. manu_foto

„Dziennik Gazeta Prawna” pisze o remoncie za 2,2 mld zł linii E20. W sprawie nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie to, że modernizacja sprawi, że przejazd skróci się o… 5 minut. A wszystko po to, by nie stracić unijnych pieniędzy.

„DGP” opisuje, że w czerwcu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpocznie modernizację linii E20 między Warszawą i Poznaniem. Remont ma pochłonąć około 2,2 miliarda złotych. Według Jakuba Majewskiego, prezesa Fundacji Pro Kolej, tak duża inwestycja tak naprawdę ma na celu „przerobienie” pieniędzy z Unii Europejskiej. Gdyby do tej modernizacji nie doszło, to środki finansowe z Brukseli Polska musiałaby zwrócić. „A to byłoby kompromitacją resortu infrastruktury” – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Kontrowersje wokół remontu polegają na tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały w ramach modernizacji wymianę torów i trakcji, które w tej chwili mają zużycie na poziomie zaledwie 30-40 proc., czyli ich stan techniczny pozwala jeszcze na kilka lat eksploatacji. Co więcej, kosztem remontu kolejarzom uda się skrócić czas przejazdu dla ekspresów linii Warszawa-Poznań o około 5 minut.

Eksperci, z którymi rozmawiała „DGP” wskazują, że modernizacja całkowicie misja się z celem. – W Europie Zachodniej nikt nie rozbiera torów w dobrym stanie technicznym, żeby położyć nowe – mówi w rozmowie z dziennikiem Majewski.

Więcej o sprawie można przeczytać w „Dzienniku Gazecie Prawnej”:

Wielki unijny absurd na torach. Kolej wyda miliardy na remont, którego nie potrzebujeKolej musi wydać miliardy na remont, którego nie potrzebuje, aby nie oddać pieniędzy do Brukseli. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce w czerwcu rozpocząć modernizację linii E20 między Warszawą i Poznaniem. Prace pochłoną ok….biznes.gazetaprawna.pl

/ Źródło: Gazeta Prawna